torsdag 10 oktober 2013

Tidningen Företagsminnen

Jag har helt nyligen börjat prenumerera på Företagsminnen - magasinet om näringslivets historia.
I det senaste numret kan man bl a läsa om hur den dåvarande generalagenten för Carlsbergs öl, Arvid Nordquist, med hjälp av ASG, bar sig åt för att danska Carlsberg, skulle kunna finnas på butikshyllorna i hela landet den magiska dagen 1 oktober 1965. Alltså den dagen då mellanölet släpptes fritt i Sverige. Jag blir förstås lite störd av att skribenten avslutar sin text med utropet: Hvergang! Jag och alla andra har väl alltid sammankopplat hvergang! med Tuborg.

Att prenumerera på Företagsminnen - magasinet om näringslivets historia, som utges av Centrum för näringslivshistoria, kostar 280 kr om året och då får man 5 nummer med 56 sidor i fyrfärg. Från 2014 heter tidningen istället Företagshistoria - människorna, händelserna & prylarna och planeras utkomma med 4 nummer per år.



Inga kommentarer: